Des del primer moment que arriba un noi/a amb TEA al
centre, el paper de la psicopedagoga és fonamental, esdevé el referent
principal del noi/a al centre. És
l'agent educatiu que s'encarregarà de:
-Facilitar
a l'equip directiu i a tot l'equip docent de la informació que hi ha sobre el
xiquet/ta i sobre el Trastorn d'Aspectre Autista.
-Tot i
que és l'equip directiu qui les convoca, la psicopedagoga promou la celebració
de reunions periòdiques per tal d'establir linies d'intervenció comunes.
-És el
refent immediat, juntament amb el tutor/a, que té la família quan acudeix al
centre.
-Assessora
i coordina totes les actuacions e intervencions educatives que es fan amb
l'alumne/a.
Voldria
destacar un punt més sobre el paper de la psicopedagoga. És el treball
col·laboratiu amb la resta de professionals que intervenen amb l'alumne/a i amb
la família. Sense aquest treball conjunt no es podria garantir l'èxit de les
intervencions educatives que estan adaptades a les necessitats i
característiques de l'alumnat TEA. Així
doncs, cada professional, des del seu context, des de les seves pròpies
funcions, des de les seves competències, han d'aportar tot allò que sigui
necessari per a que l'alumnat TEA tingui oportunitats d'aprendre en un ambient
el més normalitzat possible. D'altra banda la
família no només necessita un diagnostic, sinó que també necessita informació,
formació sobre com tractar el seu fill/a , un recolzament per part del centre i
una comprensió per part de la societat.
Unes pràctiques correctes.
ResponderEliminar