jueves, 23 de mayo de 2013

REFLEXIONS SOBRE LA PRAXIS


Des del primer moment que arriba un noi/a amb TEA al centre, el paper de la psicopedagoga és fonamental, esdevé el referent principal del noi/a al centre. És l'agent educatiu que s'encarregarà de:

-Facilitar a l'equip directiu i a tot l'equip docent de la informació que hi ha sobre el xiquet/ta i sobre el Trastorn d'Aspectre Autista.

-Tot i que és l'equip directiu qui les convoca, la psicopedagoga promou la celebració de reunions periòdiques per tal d'establir linies d'intervenció comunes.

-És el refent immediat, juntament amb el tutor/a, que té la família quan acudeix al centre.

-Assessora i coordina totes les actuacions e intervencions educatives que es fan amb l'alumne/a.

Voldria destacar un punt més sobre el paper de la psicopedagoga. És el treball col·laboratiu amb la resta de professionals que intervenen amb l'alumne/a i amb la família. Sense aquest treball conjunt no es podria garantir l'èxit de les intervencions educatives que estan adaptades a les necessitats i característiques de l'alumnat TEA. Així doncs, cada professional, des del seu context, des de les seves pròpies funcions, des de les seves competències, han d'aportar tot allò que sigui necessari per a que l'alumnat TEA tingui oportunitats d'aprendre en un ambient el més normalitzat possible. D'altra banda la família no només necessita un diagnostic, sinó que també necessita informació, formació sobre com tractar el seu fill/a , un recolzament per part del centre i una comprensió per part de la societat.

1 comentario: